Alla inlägg under januari 2015

Av mittlivsomkatt - 3 januari 2015 14:36

Ja jag kanske är lite lat av mig men vem gillar inte att ligga ner och äta. 

     


Av mittlivsomkatt - 2 januari 2015 21:17

Igår har jag Jersey hjälp matte att städa undan julen. Allt packades ner i lådor som jag sovit på inatt som ni kan se nedan, det är liksom speciellt skönt att sova på just lådor.

Idag kom matte hem med en ny duk som hon la på bordet. Skönt tänkte jag och provlåg den, matte suckade men då gav jag henne min "evil look" vad skulle det spela för roll att den var ny liksom, kommer ändå ligga på den så småningom.

Sedan skulle människorna som bor hos mig äta tacos men de glömde att lägga undan rå köttfärs åt mig och Lego!

De ursäktade sig så mycket och vi fick stekt köttfärs utan kryddor förstås med lite ost på= kattacos så nu är allt frid och fröjd och jag avslutar kvällen med mys i soffan och juniorhockey.

                





Av mittlivsomkatt - 1 januari 2015 19:19

Ja det är ju så att Lego kanske syns och definitivt hörs mer än jag.

Jag håller liksom en lägre profil kan man säga men tro inte för en sekund att det är Lego som är hjärnan bakom våra upptåg eller är den som bestämmer här hemma.

På bild nr 1 nedan håller jag på att kolla in fåglarna utanför, ännu har jag inte fått tag i någon men för någon vecka sedan överraskade jag med att ta in en fladdermus, blev kanske inte jätteuppskattat.

På bild nr 2 berättar jag tydligt med min blick för matte att jag visst får ligga på deras matsalsbord, duken var ju inte ens struken, hallå!

På bild nummer 3 ser ni vad jag bland annat har sysslat med idag, nämligen att hjälpa matte att sortera hennes skarfar.

Matte sa något om att det blir hårigt men det är väl bra antar jag, hår värmer ju liksom.


     


Av mittlivsomkatt - 1 januari 2015 08:54

 

1/1 2015. Inatt har jag sovit så nära matte det bara går, hela natten! Vet ej om det är 1års gosigheten som slagit in eller om jag ändå vart lite spänd när de smällde raketer igår. Gammelhusse var ialf in till mig och Jersey vid 12 och då var vi inte rädda. Vi fick lite blötmat och gos och sen gick vi och la oss igen. Matte och husse slirade in vid 3 snåret och husse sover än. 

Presentation


Hej! Vi är två Maine Cooner som heter Lego och Jersey. Vi bor på landet där vi får vara ute, det är jättespännande! Vi får höra att vi är mycket vackra, roliga, kärleksfulla och busiga. Många historier finns redan om oss och säkerligen kommer det fler.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards