Alla inlägg under januari 2015

Av mittlivsomkatt - 31 januari 2015 20:13

   

I veckan har det flyttat in några nya saker, en bordsdekoration, gardiner och en låda eller jag menar högtalare, men lådan var mer intressant. när det kommer nya saker in i ens hus så tar det också ett tag att lukta in dem. Men min favvo lukt är nyöppnad 10kg säck med royal canin foder, den gör att blir jag alldeles till mig, kan tänka mig att det kan jämföras med ett badkar med goda karameller för en människa. 

Ute

Av mittlivsomkatt - 25 januari 2015 14:47

     

idag har vi varit ute i solen som många andra. Både människor och djur blir liksom lite gladare av att få lite sol på sig. 



Av mittlivsomkatt - 24 januari 2015 08:15

     

De sover så jäklarns länge på helgerna här.....ända till 07.30 Jag var först lite trött men efter en gäsp som måste gett mig massa energirikt syre så blev jag superpigg och försökte sprida min entusiasm, gick sådär men nu ska jag få frukost ialf :) 

Av mittlivsomkatt - 22 januari 2015 16:47

   

Jag borde blivit basketspelare! Matte stod med maten i handen,to slow tänkte jag, hopade och slog den ur handen på henne. Krrrrrr sa det och alla matkulor rullade ut över golvet. en riktig slam dunk! Vi åt från golvet denna dag och när matte kom hem var vi än en gång hungriga så vi försökte skynda på henne in genom att stå och jama i fönstret. 

Av mittlivsomkatt - 20 januari 2015 17:50

   

Idag är jag inte glad, jag har varit hos veterinären och fått vaccin :( som tur var gick det snabbt så egentligen var det resan som var värst. Jag har inte ens lust att leka utan vill bara vara ifred resten av dagen. På lego är det som vanligt full fart, idag leker han påskatt, helt ok bara han inte kommer nära mig för då morrar jag. 

Av mittlivsomkatt - 18 januari 2015 13:55

En del förändringar har skett under helgen. Vår mat som alltid står framme har försvunnit och vi får nu kämpa med att få ur den ur våra leksaker. Men inget ont som inte har något gott med sig, blötmatsportionerna har blivit större! Denna ändring skedde efter att vi vägde oss i fredags, tydligen väger jag Lego 8,1 kg nu och ja jag är kanske lite för rund om magen. På lördagskvällen var vi inbjudna till gammelmatte och husse. Hjälpte till lite med bokföringen innan middagen. När vi kom hem och skulle gå och lägga oss ville matte att jag skulle ligga i en fåtölj bredvid sängen, en mycket dålig förändring och idé tyckte jag och la mig som vanligt på mattes mage. Idag har det kokats kött, Jersey har haft koll på koktiden fast hon egentligen inte får vara på bänken.

     




Av mittlivsomkatt - 14 januari 2015 20:08

Lego är himla dryg ibland, han attakerar mig så jag far i backen och ja ibland så klipper även jag till honom utan större anledning. Men vi har det ganska bra tillsammans ändå, vi leker, funderar och ibland även sover tillsammans. Katter är ju lite av ensamvagar men det är skönt att inte vara helt ensam på dagarna.

     

Av mittlivsomkatt - 13 januari 2015 19:54

   

Tro det eller ej men när jag kom in i vardagsrummet här om dagen så såg jag något som gjorde att jag till och med glömde att dra in tungan. Det var, det var........Wait for it.......en fluga! En fluga som flög och satt sig i fönstret precis så högt upp så jag inte nådde den. Fick lite ny energi såhär i vintermörkret, i vår ska jag jaga många flugor :)


Presentation


Hej! Vi är två Maine Cooner som heter Lego och Jersey. Vi bor på landet där vi får vara ute, det är jättespännande! Vi får höra att vi är mycket vackra, roliga, kärleksfulla och busiga. Många historier finns redan om oss och säkerligen kommer det fler.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards