Alla inlägg under februari 2015

Av mittlivsomkatt - 28 februari 2015 17:33

   

Hör att många klagar på något de kallar för influensa. Men jag är faktiskt sjuk på riktigt jag. Har inflammation där kisset ska ut och det gör ont. Har fått tre olika mediciner så hoppas att jag ska må bättre snart. jag är ju som bekant lite rund och äter det mesta men dietfodret jag fått, det går knappt ner ska jag säga. Igår var gammelmattarna och åt hos oss. Jersey smörade till sig lite gott medan jag inte fick nästan något alls.....diet vilket jäkla påhitt, man skulle varit människa så man kunde bestämma själv vad man ska äta. 

Av mittlivsomkatt - 24 februari 2015 18:30

       

Idag har vi hejjat fram Kalla på vm. har också fått en stor transportbur som jag ska åka i på torsdag när jag ska till veterinären. Matte sa att jag får ta med mig en golden retriver om jag vill för den får säkert plats den med, så stor är buren. Bra det tycker jag, för sist fick jag lite panik när jag åkte i en bur sim var aningens för liten, så detta blir bättre! Just nu är buren upptagen av Jersey så jag får ligga på soffan, men det är fint det med....

Av mittlivsomkatt - 23 februari 2015 19:28

   

Imorgon ska vi ringa veterinären säger matte och husse för att kolla så det inte är något fel på mig. Idag var det husse som det var fel på, han hade snuva, och det är tydligen mycket allvarligt om man är människa av det manliga könet. Jersey har ett extra sinne för ledsamhet och sjuka hos människor och försökte lindra så gott hon kunde. Matte och husse säger att jersey är världens bästa katt när hon gör så. Jag är också världens bästa katt men på andra saker säger de. 

Av mittlivsomkatt - 22 februari 2015 18:14

 

Idag har alla våra hår och all annan smuts sugits upp av snabeldrsken (dammsugaren) Asa läskigt! Tänk om den får tag i våra fina svansar. Så vi flydde, dit vi inte får vara men vad skulle vi göra???

Av mittlivsomkatt - 21 februari 2015 19:48

 

Ikväll fick vi höra på högläsning, bra bok kan rekommenderas. Btw mår jag lite bättre och har gjort mitt på lådan idag :)/L 

Av mittlivsomkatt - 21 februari 2015 17:14

   

Gud sade att man ska vila på söndagen men kattguden (om han nu finns) säger att man ska vila mycket och varje dag och det var precis vad vi gjorde idag. Matte sällskapade oss i sängen, det var superMysigt. Nu har vi varit ute en sväng så gissa vad.....dax att vila lite igen. Jersey är en riktig snurrsovare, svårt att se vad som är bak och fram på henne :)

Av mittlivsomkatt - 20 februari 2015 18:16

 

Eller miss i kiss skulle men kunna säga.....något är inte bra, jag är inte helt nöjd Och det är svårt att veta varför. Jag går nämligen inte på lådan längre, bara ibland. Har idag fått en till, ny, större låda, leksaker och extra många kramar. Matte och husse tror att det kan hjälpa, vi får se om de har rätt eller inte. Tur att man är söt så man inte får för mycket skäll/lego 

Av mittlivsomkatt - 18 februari 2015 20:18

     

Hade ingen aning om att världen vi lever i kunde erbjuda sugrör! Eller tuggrör som vi kallar det. Då vi har fett vassa tänder får matte klippa av hörnen allt eftersom. Skulle vi göra en film någon gång så skulle den heta sugrörs masaken :)

Presentation


Hej! Vi är två Maine Cooner som heter Lego och Jersey. Vi bor på landet där vi får vara ute, det är jättespännande! Vi får höra att vi är mycket vackra, roliga, kärleksfulla och busiga. Många historier finns redan om oss och säkerligen kommer det fler.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards